vrijdag 17 november 2023

429. Brede aparte damesring met steen.

Deze leuke ruwe damesring heb ik samen met de klant bedacht. Het ruwe heet reticuleren. Dwz dat het opppervlak van het zilver smelt en daardoor gaat bewegen. Wanneer ik de vlam weghaal blijft het die golfjes houden.

Ik had gewoon een plaatje gereticuleerd en er een ring van gevormd. De klant vond het witte sowieso heel mooi. Maar wanneer ik de uiteinden aan elkaar zou solderen zou de ring te klein zijn. Dus iets moest de twee uiteinden verbinden. Om zou er een nieuw deel zilver tussen kunnen zetten. De klant had al een leuk rose toermalijn steen gezien en ipv deze bovenop het zilver te zetten stelde ik voor deze tussen de opening te monteren.

Toermalijn heeft vaak “glissen”, een soort barstjes binnenin. Deze kleine had iets troebels er in wat het juist iets aparts geeft. 

De ring werd samen gekocht met de spinningring omdat het zo leuk bij elkaar stond.