maandag 28 december 2020

340. Twee trouwringen veranderd.

 Twee Trouwringen in elkaar “gesmolten” tot 1 mooi pronkstuk. Met als prachtig in het oog springend detaill een roosgeslepen diamant (platte onderkant) in een flushsetting / wrijfzetting.

Ik had deze manier van steen zetten nog nooit gedaan maar na veel filmpjes kijken op pinterest dacht ik dat ik het wel kon. Er was geen tijd meer voor oefenen. Gewoon meteen het echte werk dus. Als het niet lukt zien we wel weer. Maar dat was niet nodig! In een keer precies hoe het moest zijn. De ring op kerstavond nog nèt kunnen afleveren. 




Zoals je kunt zien op onderstaande foto’s is de damesring schuin afgevijld en is zo op de juiste maat gemaakt met de dikte van de herenring er tussen.
De herenring is daarna op maat gemaakt en wel zo dat hij aan de binnenkant van de hand gelijk loopt met de damesring maar bovenop óver de damesring heen gaat.
Zo uit mijn hoofd was de damesring maat 16,5 en de herenring maat 18 uiteindelijk.
Het leek mij prettiger dragen om hem op deze manier te maken. Anders had de herenring nog een maat groter moeten zijn en dat ga je voelen, de ring wordt tussen de vingers dikker maar ook in de binnenkant van de hand.