maandag 18 juni 2012

82 Uiteengevallen puzzelring herstellen, "fixen"

Het verhaal achter deze ringen;

Ze zijn bedoeld als trouwring. Degene die de ring af deed voor een avontuurtje zou bij uiteenvallen van de ring door de mand kunnen vallen...

Uiteengevallen puzzelring uit Cyprus


Stap 1 Zet de twee ringen met de grootste hoeken tegen elkaar.

Stap 2 Plaats de andere twee ringen kruislings aan de onderzijde van de ringscheen, zodanig dat van die twee ringen de schenen weer keurig netjes tegen elkaar aan liggen. LET OP.. Dit is de belangrijkste stap!
Als dit allemaal goed ligt, ben je er bijna.




Stap 3 Nu pak je die onderste twee ringen goed vast en laat de bovenste twee open vallen.
Stap 4 Heel voorzichtig draai je de ringen er één voor één tussen. Linksom of rechtsom, maakt niet uit.
Dit werkt ongeveer ook op dezelfde manier bij een ring van 6 "puzzelstukjes"




Lukt het je niet ??
Ik wil het graag voor je doen. Het kost je bijna niets. Behalve dan de eventuele verzendkosten. Of een bloemetje omdat je zó blij bent dat je hem weer kunt dragen :)

1a) Stuur hem na overleg naar me op.
Of
2) Kom langs, met afspraak.

Het is me ook gelukt met deze schitterende puzzelring bestaande uit 8 !! ringen. Volledig bezet met diamanten, in wit en geelgoud.




Maar het is me ook wel eens niet gelukt. Dan was het een kwalitatief minder mooie ring, hélemaal misvorm èn een van de ringen gebroken. Tja.. ik kan niet toveren..;)